Welkom

1. Geen foto
    Door Webmaster op 6 januari 2019 21:42

Politiek Café 24 januari

ChristenUnie Amersfoort nodigt u en jou uit om aan te schuiven voor een gezellige maaltijd met een politiek tintje. Het politiek café is op donderdag 24 januari 2019 van 18.00-20.00 uur. We ontmoeten elkaar in ‘De Rooie Cent’ (Hooglandseweg-Zuid 34, Amersfoort).

2. Hanske Foto.jpg
    Door Hanske Mulder - van Maanen op 16 december 2018 20:36

Hanske Mulder - van Maanen stelt zich voor

Mijn naam is Hanske Mulder-van Maanen. Ik ben 31 jaar en getrouwd met Kees-Jan. We hebben drie kinderen, waarvan de jongste nu zes maanden is. Sinds twee jaar wonen wij in Amersfoort en we leren de stad steeds beter kennen. Komende maand hoop ik benoemd te worden tot buitengewoon raadslid voor de ChristenUnie. Buitengewoon raadslid zijn vind ik een prachtige kans om Amersfoort op een nieuwe manier nog veel beter te leren kennen, en om mee te denken over hoe we als ChristenUnie de stad kunnen dienen.

3. Zonnepanelen.jpg
    PortretHansBol.jpg
    Door Hans Bol op 14 december 2018 10:00

De energietransitie: welke uitdaging heeft Amersfoort?

Amersfoort is een echte gezinsstad. Het is mooi wonen, centraal gelegen en groen tussen de Veluwe en de Randstad. De stad groeit, er moeten in ieder geval nog 13.000 huizen gebouwd worden. Dat betekent ook meer mobiliteit, meer elektriciteit en een groeiende warmtebehoefte. Daarmee tevens een groei aan CO2 en fijnstof. Van beiden willen we echter zo snel mogelijk af. Het coalitieakkoord geeft aan dat we in 2030 voldoen aan de schone luchtnorm van de WHO en alles gedaan hebben wat mogelijk om de CO2 uitstoot te reduceren.

De gekozen raadsleden voor de periode 2018-2022

v.l.n.r.: Hans Bol, Simone Kennedy, Gert Hunink, Rutger Dijksterhuis