De begroting in coronatijd

Nr 1. Simone
Door Simone Kennedy op 30 oktober 2020 om 14:21

De begroting in coronatijd

De begroting in coronatijd is karig. We gaan door met het vastgestelde beleid en de geplande investeringen, om werkgelegenheid te behouden en geen afbreuk te doen aan de kwaliteit van het leven en de voorzieningen in Amersfoort.

Ruimte voor nieuwe initiatieven is er nauwelijks, en geld halen uit onze reserves is onverantwoord. Vorig jaar plakten we gaten in de begroting dicht met incidenteel geld uit de reserve, omdat we wisten dat het geld bij de rijksoverheid tegen de plinten klotste en de verwachting was dat we meer geld zouden krijgen van het rijk, nu zijn we daartoe niet langer bereid. Want de situatie is door corona drastisch veranderd. Om een verantwoord beleid te voeren, zullen we het weerstandsvermogen op peil moeten houden. Dat betekent dat onze reserves weer moeten aangroeien. Daarom zullen we bij de begroting komen met een aantal kleine voorstellen om te bezuinigen en ambities bij te stellen.