Uitgenodigd voor de onderhandelingen

Amersfoort banner 1.jpg
Door Marcel Koning op 13 juni 2022 om 14:19

Uitgenodigd voor de onderhandelingen

Vrijdagavond 10 juni ontvingen we een uitnodiging voor overleg met de formateurs en de onderhandelende partijen. Dat gesprek heeft vanmiddag plaatsgevonden. De inhoud van dit gesprek gaf ons vertrouwen dat we een goede verbindende toevoeging zijn op de andere partijen.

In een brief aan de burgemeester met een update over de formatie (hieronder als bijlage bijgevoegd) schrijven de formateurs dat de ChristenUnie goed past bij de gelegde basis en dat wij de gewenste stabiliteit en daadkracht voor een solide coalitie bieden. Dat denken wij ook. :-) Dat wil dus niet zeggen dat we er al zijn met een akkoord, maar dat wij nu deel uitmaken van het proces om zo'n akkoord te maken.

We weten dat meedoen in een coalitie geen doel op zich is voor ons als ChristenUnie. Amersfoort staat wel voor belangrijke keuzes de komende tijd. Hoewel we in een coalitie zullen moeten geven en nemen, is het wel de plek om zoveel mogelijk van onze idealen in te brengen en te verwezenlijken. Dat is en blijft altijd onze inzet, wat onze plek ook is.

De formateurs en partijen streven ernaar het proces nog voor het zomerreces af te ronden. Wij hebben als fractie onze agenda's zoveel mogelijk vrijgemaakt, om hieraan onze bijdrage te leveren.

We houden jullie op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn. Mocht je vragen hebben, mail ons dan gerust.

Met hartelijke groet,

De Amersfoortse ChristenUnie fractie