Samen maken we de buurt

indebuurt033dinsdag 20 december 2016 21:01

Per 1 januari 2017 wordt de hele sociale basisinfrastructuur, dus al het welzijnswerk, overgenomen door de partij die de aanbesteding heeft gewonnen: Indebuurt033.

Dit heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Het is met fouten vanuit het Stadhuis gepaard gegaan maar het lijkt nu toch te gaan lukken. Een van de dingen die Indebuurt033 introduceren is Projectindebuurt.

Het idee is dat inwoners van Amersfoort met hun eigen plannen kunnen komen om de buurt leuker, leefbaarder en betrokkener te maken. Alles is bespreekbaar. Vanuit de gemeente is subsidie mogelijk voor activiteiten die bijdragen aan het welzijn van mensen, mensen ondersteunen of samen brengen. Via de website van de gemeente (klik hier) kan iedereen zich hiervoor melden en kennis nemen van de voorwaarden.

Ik hoop echt dat er veel gebruik van gemaakt gaat worden, zodat mensen zelf meedenken en meedoen met het inrichten van hun eigen straat, buurt of wijk.

- Ron van der Spoel