Koekjesactie

Koekje en koffievrijdag 13 januari 2017 10:03

Vandaag bakken we samen met de bewoners van Hart van Vathorst koekjes voor inwoners van Amersfoort. Daarna gaan we de koekjes uitdelen in verschillende wijken in Amersfoort. Bij het koekje zit ook een uitnodiging om een keertje koffie te drinken en het te hebben over wat de inwoner nou bezighoudt.

Voor het bakken van de koekjes is als locatie gekozen voor het Hart van Vathorst. Dit pand in Vathorst is een interessant samenwerkingsverband tussen twee zorginstellingen, een kindercentrum en een kerk, die samen een gebouw gebruiken vlak naast het winkelcentrum in Vathorst. Het onderlinge contact in de wijk wordt zo bevorderd. Het is een mooie plek waar inwoners elkaar helpen; ouderen komen in contact met jongeren en allerlei ruimten worden gezamenlijk gebruikt. In Hart van Vathorst is ook een restaurant en bakkerij waarin bewoners werken en waar voor dit initiatief de koekjes worden gebakken. “Wij dragen dit innovatieve initiatief in deze wijk een warm hart toe en zien dit als een voorbeeld voor de stad.”

Koekjesactie

Simone Kennedy vertelt: “We worden al best vaak  per e-mail benaderd door bezorgde burgers. Tegelijkertijd zijn er ook veel mensen die niet weten hoe zij de politiek bereiken om problemen aan te kaarten of ideeën te delen om de stad nog mooier te maken.  We willen hen niet alleen spreken in het stadhuis in formele setting of op straat tijdens bijvoorbeeld campagnes, maar ook op bezoek komen bij bewoners. Daarom bakken we koekjes en nodigen we onszelf uit bij mensen thuis door deze koekjes uit te delen. Dan krijg je pas echt een goed gesprek."

Een kopje koffie?

De ChristenUnie Amersfoort komt graag bij jou op de koffie. Aanmelden kan voor 1 februari via het invulformulier op onze website, klik hier. Wanneer we alle aanmeldingen binnen zijn maken we een planning en nemen we contact met je op.