Simone Kennedy koninklijk onderscheiden

Simone onderscheidingwoensdag 26 april 2017 10:57

Vandaag heeft Simone Kennedy een Koninklijke onderscheiding ontvangen. Ze is bij Koninklijk Besluit vandaag benoemd tot Lid in De Orde van Oranje Nassau.

De dames van de gemeenteraad 2004-2008 hebben Simone voorgedragen voor een lintje vanwege: “hun grote respect voor haar tomeloze en adequate inzet voor de Syrische vluchtelingen in Amersfoort, naast haar vele andere vrijwilligerswerk."

De aanvraag is ook van harte ondersteund door een vijftal organisaties en een mede collega: “Haar inzet kostte haar vele uren per week en soms ook haar nachtrust. Dat heeft ze gedaan en doet zij schijnbaar gemakkelijk en tussen de bedrijven door, vanzelfsprekend, en zonder enige opsmuk.”

De feestelijke bijeenkomst van de uitreiking van de Koninklijke Onderscheiding vond vanochtend plaats tijdens de Algemene Gelegenheid in de raadszaal van het stadhuis.

Koninklijke onderscheiding

Op de dag voorafgaand aan Koningsdag, vindt de jaarlijkse Lintjesregen plaats. In Nederland ontvangen voorgedragen burgers een Koninklijke onderscheiding voor hun inzet voor de maatschappij. Een inwoner kan in aanmerking komen voor een Koninklijke onderscheiding als hij of zij minimaal vijftien jaar vrijwilligerswerk doet of vanwege buitengewone prestaties. Dat zijn prestaties die verder gaan dat wat in een functie verwacht mag worden en waar de samenleving baat bij heeft.

Namens alle fractieleden Simone, van harte gefeliciteerd en van harte gegund!