Zomerserie deel V - Ron van der Spoel

Portret Ronmaandag 17 augustus 2015 20:55

"Omdat de ChristenUnie gaat voor een betrokken stad, geven we ieder die wil de kans om iets voor zijn of haar naaste betekenen.

Zoals jullie weten is het de bedoeling dat in de nieuwe opzet van de zorg die in januari is ingegaan burgers meer omzien naar elkaar. Voor veel hulp die tot nu toe door professionals werd gedaan, wordt nu gekeken naar mantelzorgsters en vrijwilligers in de omgeving. Het blijkt echter in de praktijk dat het voor veel wijkteams die de zorg nu regisseren lastig is om goed zicht te krijgen op wie er als vrijwilligers beschikbaar zijn. Omdat we als ChristenUnie het omzien naar elkaar en het zoveel mogelijk mee blijven doen van alle Amersfoorters heel belangrijk vinden, heb ik samen met de fractievoorzitters van GroenLinks en Amersfoort 2014, het initiatief genomen om komend seizoen per wijk bijeenkomsten te houden waarbij vrijwilligersgroepen als sportverenigingen, kerken, buurtverenigingen enzovoorts in contact worden gebracht met de professionals die in die wijk aan het werk zijn. We willen dan dat de professionele zorgorganisaties een match maken met de vrijwilligersorganisaties, zodat die ook echt aan de slag kunnen in hun omgeving. Zo krijgt omzien naar elkaar echt handen en voeten!"

- Ron van der Spoel

Reacties op 'Zomerserie deel V - Ron van der Spoel'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.