Amersfoort gastheer voor The Passion 2016

The Passion 1woensdag 02 september 2015 11:18

Vandaag is bekend geworden dat The Passion 2016 in Amersfoort zal plaatsvinden. Met The Passion wordt het lijdensverhaal van Jezus op een eigentijdse en muzikale wijze vertelt. Tijdens de live-uitzending zal de processie worden gehouden, waarbij ruim 1000 deelnemers met het verlichte kruis naar het hoofdpodium lopen. Daarnaast zullen er miljoenen mensen thuis de live-uitzending bekijken en tienduizenden mensen aanwezig zijn om dit bijzondere evenement mee te beleven.

De fractie van de ChristenUnie is blij met de komst van The Passion naar Amersfoort.  De komst van The Passion is altijd een grote wens geweest van ChristenUnie Amersfoort en mede door de lobby van ons college mogen wij nu gastheer zijn voor dit mooie en betekenisvolle evenement. We zien het als een toegevoegde waarde voor het evenementenaanbod in onze stad. Wij wensen de organisatoren succes toe met de voorbereidingen en we zien uit naar deze Passion.

In 2016 staat ook de toestroom en de opvang van een groot aantal vluchtelingen uit Belgie tijdens de Eerste Wereldoorlog centraal. In The Passion worden ook verwijzingen naar deze gebeurtenissen opgenomen, waardoor dit voor Amersfoort op een mooie manier bij elkaar komt.