Houtrook: hoe groot is het probleem?

WNr19RQezaterdag 02 januari 2016 09:50

Op 5 januari organiseren wij samen met GroenLinks en Amersfoort2014 een thema-bijeenkomst over houtrook.

Het is de tijd van het jaar om lekker en gezellig de houtkachel aan te steken. Echter veroorzaakt de houtrook in veel gevallen tot gezondheidsklachten bij bijvoorbeeld omwonenden. Veel schadelijke stoffen zoals fijnstof, dioxines en kankerverwekkende stoffen komen vrij bij het stoken van hout.

In de achterliggende periode zijn er diverse signalen bij ons binnengekomen over houtrookoverlast. In oktober heeft de GGD Noord-Nederland een rapport uitgebracht over dit onderwerp. Dit heeft geleid tot het organiseren van een thema-bijeenkomst in de Ronde van de raad op 5 januari door de ChristenUnie, GroenLinks en Amersfoort2014.

Tijdens deze bijeenkomst zullen enkele externe deskundigen een presentatie verzorgen over de problematiek van houtrook. Ook zal er ingezoomd worden op de situatie in Amersfoort.

U bent van harte welkom bij deze bijeenkomst.

- Femke van de Kolk

Voor meer informatie over de bijeenkomst en de bijbehorende stukken, klik hier