Preventieve relatieondersteuning (2)

Relatieondersteuningmaandag 04 april 2016 20:03

Op initiatief van de ChristenUnie Amersfoort vindt er dinsdagavond 5 april een gesprek plaats over preventieve relatieondersteuning in De Ronde.

Aanleiding tot dit Rondetafelgesprek is de brandbrief die in oktober vorig jaar is verstuurd door een groep deskundigen. Daaruit bleek dat met name rond de geboorte van het eerste kind veel echtparen in relatieproblemen komen. In de wijk Vathorst is het echtscheidingspercentage inmiddels ruim 50%, met name onder jonge ouders.

Uit vele onderzoeken blijkt dat met name kinderen lijden onder de gevolgen van een echtscheiding. We willen dat kinderen veilig en gezond kunnen opgroeien. Daarom verkennen we in deze ronde of we als Amersfoortse overheid hier iets aan kunnen doen.

In deze Ronde zullen deskundigen op dit onderwerp aanwezig zijn en zullen we het gesprek aangaan en ons laten informeren. We willen kijken we wat er nu al gebeurt en wat er nog meer mogelijk is.

Voor meer informatie: Ron van der Spoel, raadslid ChristenUnie Amersfoort, (06-51787926) of PLR.vanderspoel@amersfoort.nl