Lokale media in Amersfoort

Lokale omroepvrijdag 06 mei 2016 10:34

Lokale media zijn belangrijk voor een stad als Amersfoort e.o. Ze kunnen laten zien en horen wat er allemaal gebeurt in de stad. Zoals een jubileum van een vereniging, een actie voor Voedselfocus van een school, een sport-activiteit, een concert of een festival. Dat vergroot de onderlinge betrokkenheid in de stad.

Naast lokale en regionale kranten, zijn er allerlei enthousiaste vrijwilligers actief met beeld en geluid (TV, radio en online). Zo hebben we in Amersfoort onder meer Vathorst TV, Golfbreker radio, Kei TV, Amersfoort Gezien en Mediagroep EVA. Het aanbod is daarmee nogal versnipperd. EVA is de enige die de afgelopen 5 jaren beschikte over een zendmachtiging met bijbehorende bekostiging.

Voordat er opnieuw een besluit moet worden genomen over de nieuwe zendmachtiging, heeft onze fractie het lokale mediabeleid op de agenda gezet. Samen met diverse betrokkenen is besproken wat er goed gaat en wat er beter zou kunnen. Voor de toekomst zullen lokale omroepen meer gaan samenwerken in de regio en streekomroepen vormen. Door lokaal en in de streek meer samen te werken, kan de kwaliteit van het aanbod versterkt worden.

- Gert Hunink

Opmerkingen of vragen? U kunt contact opnemen met: gh.hunink@amersfoort.nl of 0617123436.