Bijstand een eindstation?

denkmeemaandag 09 mei 2016 07:27

In Amersfoort zijn ongeveer 3500 mensen afhankelijk van een uitkering, in sommige gevallen al vele jaren. Uit onderzoek blijkt dat mensen die lang afhankelijk zijn van een uitkering vaak te maken hebben met problemen op verschillende leefgebieden.

Het gaat hierbij bijvoorbeeld om psychische problemen, verslavingen, armoede of schulden en fysieke gezondheidsproblemen. Een opeenstapeling van problemen leidt vaak tot een sociaal isolement en een vicieuze cirkel waar men niet zelf meer uit kan breken. De bijstand dreigt dan een eindstation te worden.

De ChristenUnie fractie wil graag iets voor deze groep doen. Hierbij denken we onder andere aan de inzet van vrijwilligers en informele zorgnetwerken, gecoördineerd door een professional.

Op 17 mei heeft de fractie een peiling geagendeerd om de mening van de fracties over dit  idee te peilen. Klik hier

Bent u bereid iets voor deze doelgroep te doen of heeft u ideeën hoe dit kan worden aangepakt? Neemt u dan contact op met Laurens Wijmenga:Al.wijmenga@amersfoort.nl of tel. 06-12372598.