Internetconsultatie Intrekken Zondagswet

Zondagwoensdag 25 mei 2016 13:36

In aanloop naar de behandeling van het wetsvoorstel om de Zondagswet in te trekken, vindt er momenteel een internetconsultatie plaats. We willen u er op attenderen dat u hierover uw mening kunt geven. Geef het door!

Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat de Zondagswet ingetrokken moet worden. Onder druk van vooral D66 maakt minister Plasterk daar nu werk van maar heeft eerst een internetconsultatie uitgezet die loopt tot 1 juni. Kerken en organisaties kunnen reageren maar ook individuele burgers. U kunt uw stem laten horen.

Belangrijk bij het reageren is dat u een eigen tekst gebruikt omdat anders reacties onder één noemer geschaard worden. Gebruik daarbij vooral uw lokale situatie.

Tot 1 juni kunnen burgers, bedrijven, maatschappelijke organisaties en kerkgenootschappen reageren op het wetsvoorstel en de bijbehorende toelichting.

De reacties die met de internetconsultatie ontvangen worden, zullen betrokken worden bij de behandeling. Niettemin verwachten wij als lokale fractie dat de Zondagswet afgeschaft zal worden. In dat geval zullen we bekijken hoe wij lokaal met de gevolgen van de afschaffing willen omgaan. Graag horen we daarover als fractie ook uw mening.

Klik hier voor de Internetconsultatie Intrekken Zondagswet en de toelichting erop.