Vrijwilligers Taalkamer in het zonnetje

Taalkamer 10 februarizondag 11 februari 2018 18:12

Op zaterdag 10 februari hebben we samen met Gert-Jan Segers een lunch verzorgd voor de mensen die betrokken zijn bij de Taalkamer. Dit is een groep van vrijwilligers die migranten helpen met het leren van de Nederlandse taal.

Hun vrijwillige inzet is waardevol en inspirerend! Om hen hiervoor te bedanken en de vrijwilligers in het zonnetje te zetten hebben we een lunch verzorgd met Nederlandse en Syrische broodjes en lekkernijen.

De huiskamer aan de Noordewierweg waar de Taalkamer samenkomt was nu het decor voor de lunch. Zowel de fractievoorzitter van de landelijke fractie van de ChristenUnie, Gert-Jan Segers hield een korte speech net als Simone Kennedy, fractievoorzitter in Amersfoort. Beide onderstreepten het belang van het leren van de Nederlandse taal. Het is de weg om mee te doen in de samenleving en naar verbinding. Het is van onschatbare waarde dat iemand hierin naast je staat, je ziet en je vooruit helpt.

Voor meer informatie over de Taalkamer, klik hier