ChristenUnie gaat in Amersfoort vanuit oppositie eigen ideeën verwezenlijken

IMG_5780.jpg
Door Marcel Koning op 6 april 2022 om 23:17

ChristenUnie gaat in Amersfoort vanuit oppositie eigen ideeën verwezenlijken

De ChristenUnie fractie is teleurgesteld in de conclusie van informateur Kiki Hagen. “Wij hadden graag meegedaan in een coalitie die Amersfoort groener en socialer maakt”, aldus Hans Bol, fractievoorzitter van de ChristenUnie.

De ChristenUnie heeft bij de informateur steeds gepleit voor een college dat recht doet aan de klaarblijkelijke wens van de kiezer voor een lokaal groen en sociaal beleid.

Wij vinden het jammer dat de partijen niet openstaan voor een brede coalitie waarin ook de ChristenUnie deelneemt. Bol: “Dit had mooi kunnen passen in een nieuwe bestuurscultuur zoals die door veel partijen wordt gewenst. Bovendien was ook de ChristenUnie één van de partijen die is gegroeid bij de verkiezingen. Wij hebben van veel stemmers in Amersfoort het vertrouwen gekregen, en gaan nu uit van onze eigen kracht om waarschijnlijk als grootste oppositiepartij zoveel mogelijk ideeën voor de stad te verwezenlijken".