Berichten geschreven door Marcel Koning

1. Binnenstad landscape.jpg
    Door Marcel Koning op 6 april 2022

ChristenUnie gaat in Amersfoort vanuit oppositie eigen ideeën verwezenlijken

De ChristenUnie fractie is teleurgesteld in de conclusie van informateur Kiki Hagen. “Wij hadden graag meegedaan in een coalitie die Amersfoort groener en socialer maakt”, aldus Hans Bol, fractievoorzitter van de ChristenUnie.

De ChristenUnie heeft bij de informateur steeds gepleit voor een college dat recht doet aan de klaarblijkelijke wens van de kiezer voor een lokaal groen en sociaal beleid.

2. 3-Marcel Koning web.jpg
    Door Marcel Koning op 26 maart 2022

De formatie is begonnen

Hans en Hanske formatie 2022De verkiezingen liggen nu ruim een week achter ons. De nieuwe raadsleden zijn benoemd en hebben hun benoeming aanvaard. Aanstaande woensdag wordt de nieuwe raad geïnstalleerd. Vandaag begon het proces van formeren van een nieuw college met gesprekken met de informateur. D66 heeft als grootste partij daarvoor Tweede Kamerlid Kiki Hagen gevraagd. Fractievoorzitter Hans Bol en vice-fractievoorzitter Hanske Mulder hadden vandaag een eerste gesprek met haar. Dit was onze inzet.

3. actieplan 1 pagina.jpg
    Door Marcel Koning op 24 februari 2022

ChristenUnie lanceert met CDA en GroenLinks Amersfoorts Isolatieoffensief

Energiearmoede is voor veel Amersfoorters een dagelijkse realiteit. De ChristenUnie, GroenLinks en CDA Amersfoort presenteren een ambitieus plan om in de volgende collegeperiode isolatie en woningverduurzaming tot topprioriteit te maken. De partijen pleiten voor een sociale isolatie tegoedbon van 5000 euro en voor laagdrempelige en proactieve ondersteuning. De drie willen verhuurders uitdagen en buurtbewoners, buurtcoöperaties helpen om de verduurzaming te versnellen. Iedere straat moet weten welk voordeel er te behalen is met isoleren.

4. Parenthouses.JPG
    Door Marcel Koning op 2 februari 2022

Parenthouses Amersfoort heeft steun gemeente nodig

Raadslid Rutger Dijksterhuis stelde deze week schriftelijke vragen aan het gemeentebestuur om aandacht te vragen voor de stijgende energiekosten voor de Parenthouses in Amersfoort

5. luchtfoto_Amersfoort_944x274
    Door Marcel Koning op 25 januari 2022

ChristenUnie Amersfoort lanceert verkiezingsprogramma ‘Samen recht doen’.

Deze week presenten wij ons verkiezingsprogramma met de plannen voor onze mooie stad Amersfoort onder de titel ‘Samen recht doen’.

VP-22

De verkiezingen worden op 16 maart 2022 in een unieke tijd gehouden. De corona-pandemie vormde de afgelopen tijd een aanslag op fysieke en mentale gezondheid. De samenleving lijkt verdeelder dan ooit terwijl de uitdagingen enorm zijn. Uitdagingen op het gebied van de klimaatverandering, gezondheid, energievoorziening, de rol van de overheid en het samenwerken met inwoners, wonen, inclusie en kansengelijkheid.

6. 3-Marcel Koning web.jpg
    Door Marcel Koning op 31 december 2021

Inspiratie voor 2022

Mijn naam is Marcel Koning, ik ben nr. 3 op de kandidatenlijst voor de CU voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

In dit blog wil ik u graag meegeven waar ik mijn focus voor het komende verkiezingsjaar op wil leggen. Het lijkt heel makkelijk om dan een aantal zetels te noemen, of een politiek thema, zoals de woningproblematiek, het milieu of de armoedebestrijding.

Dat zullen allemaal thema’s zijn die voorbij zullen komen dit jaar, maar ze zijn niet de focus.

Mijn Nieuwjaarswens voor ons is deze tekst:

URDD79D03B9_00001_1

Daar zitten drie wensen in verborgen: