Berichten geschreven door Hanske Mulder - van Maanen

IMG_5713.jpg Portret Reinier Polinder.png
    Door Hanske Mulder - van Maanen, Reinier Polinder op 12 januari 2024

Prostitutiebeleid Amersfoort

'Tip leidt naar illegale prostitutie in Amersfoortse woning' kopte het AD begin december. Ook onze stad kent zijn schaduwzijdes. Want bij prostitutie is vaak sprake van ongelijkwaardigheid, machtsongelijkheid en economische ongelijkheid.  Dit maakt mensen die in de prostitutie werken kwetsbaar voor mensenhandel.

Gedwongen prostitutie, prostitutie door minderjarigen en prostitutie onder onveilige werkomstandigheden komen helaas nog steeds voor.
    Daarom is ChristenUnie Amersfoort tegen prostitutie en kiezen we voor beleid dat zo min mogelijk slachtoffers maakt.

Binnenkort wordt het prostitutiebeleid van de gemeente Amersfoort herzien. Een goed moment om als ChristenUniefractie het college een aantal vragen te stellen en denkrichtingen mee te geven.

2. Elk kind veilig blog.png
    Door Hanske Mulder - van Maanen op 22 juni 2023

Elk kind veilig

Amersfoortse opvanglocaties moeten te allen tijde een veilige plek zijn voor asielkinderen. Uit een recent verschenen rapport van Defence for Children blijkt echter dat de ontwikkeling van kinderen op gezinslocaties in Nederland ernstig wordt geschaad. Dit heeft voor een groot deel te maken met het beleid vanuit de Rijksoverheid en we verzoeken de regering dringend om dit te verbeteren. Tegelijk neemt dat onze verantwoordelijkheid op lokaal niveau niet weg. Als ChristenUniefractie maken we ons hard voor het belang van deze kwetsbare kinderen en willen we dat we in Amersfoort alles doen om de omstandigheden voor deze kinderen te verbeteren.

3. Huisvesting - banner blog.png
    Door Hanske Mulder - van Maanen op 21 oktober 2022

Huisvesting statushouders

Deze week is bekend geworden dat de Gemeente Amersfoort samen met corporaties, Integratiewerk en COA circa 145 statushouders, onder wie alleenstaanden en (grote) gezinnen, versneld gaat huisvesten. Voor een periode van zes weken zullen vrijwel alle passende en beschikbare sociale huurwoningen worden toegewezen aan statushouders.

Wij als ChristenUnie Amersfoort vinden dit, ondanks de enorme druk op de woningmarkt, een noodzakelijk en wijs besluit. Graag licht ik dit hier toe.

4. Onderdak 624x270.png
    Door Hanske Mulder - van Maanen op 9 september 2022

Een dak boven je hoofd

Ruim twee weken geleden deden wij een oproep om in Amersfoort op korte termijn extra vluchtelingen op te vangen. Die oproep deden wij na het zien van de beelden uit Ter Apel: kinderen die buiten slapen, mensen op de vlucht voor wie geen plek is: Nederland zoals we het niet eerder zagen. Deze beelden raakten ons, raakten mij.  Als fractie besloten we om vragen te stellen aan het college: is het mogelijk om op korte termijn extra asielzoekers op te vangen in Amersfoort? En ook: hoe bevorderen we de doorstroming van statushouders die vaak al heel lang wachten op een huis? Ik wil graag iets zeggen over beide vragen.

5. IMG_5713.jpg
    Door Hanske Mulder - van Maanen op 16 december 2018

Hanske Mulder - van Maanen stelt zich voor

Mijn naam is Hanske Mulder-van Maanen. Ik ben 31 jaar en getrouwd met Kees-Jan. We hebben drie kinderen, waarvan de jongste nu zes maanden is. Sinds twee jaar wonen wij in Amersfoort en we leren de stad steeds beter kennen. Komende maand hoop ik benoemd te worden tot buitengewoon raadslid voor de ChristenUnie. Buitengewoon raadslid zijn vind ik een prachtige kans om Amersfoort op een nieuwe manier nog veel beter te leren kennen, en om mee te denken over hoe we als ChristenUnie de stad kunnen dienen.