Berichten geschreven door Jan Steven Eilander

1. Binnenstad mist.png
    Door Jan Steven Eilander op 30 januari 2023

Winkelen op eerste Kerstdag?

Winkelen op eerste Kerstdag of bijvoorbeeld eerste Paasdag? Wat ons betreft blijven de winkels op dit soort feestdagen gesloten. Je kunt al zeven dagen per week winkelen in Amersfoort, waarom zouden de winkels die paar extra dagen per jaar ook nog open moeten? Het is belangrijk om deze feestdagen te vieren en ze bieden de stad en haar inwoners momenten van rust en bezinning.

2. IMG_5755.jpg
    Door Jan Steven Eilander op 23 december 2021

Veel meer huizen met tuin nodig

De komende jaren wordt veel gebouwd in Amersfoort. Ruim duizend woningen per jaar is het plan en dat is keihard nodig. Amersfoort is een aantrekkelijke stad om te wonen, voor jong en oud. Perfect gelegen in het midden van het land. Dicht genoeg bij de Randstad voor woon/werk-verkeer. En ver genoeg van de Randstad om heerlijk in het groen te kunnen leven. Amersfoort is ook een gezinsstad bij uitstek. Dat laatste staat helaas onder druk.

Woningen

3. IMG_5755.jpg
    Door Jan Steven Eilander op 8 september 2020

Doorstroming op de woningmarkt

Vanavond bespreekt de gemeenteraad op initiatief van de ChristenUnie de doorstroming op de woningmarkt. In dit filmpje zie je kort hoe wij hierin staan en wat ons goede plannen lijken om de doorstroming op de woningmarkt te realiseren.

4. Oud en jong.jpg
    Door Jan Steven Eilander op 1 maart 2019

Denk met ons mee over het sociaal domein!

In de afgelopen jaren zijn veel taken binnen het zogenaamde "sociaal domein" bij gemeenten terecht gekomen. Van het verstrekken van hulpmiddelen aan ouderen tot de toekenning van jeugdzorg-plekken. En van het helpen van mensen met een beperking aan passend werk of dagbesteding tot woningen voor daklozen: er ligt heel veel op het bord van gemeenten.

5. Jan Steven Eilander background
    Door Jan Steven Eilander op 17 oktober 2018

Jan Steven Eilander stelt zich voor

Mijn naam is Jan Steven Eilander. Ik ben 41 jaar, getrouwd met Bejanca en samen hebben wij vier kinderen. We wonen in het heerlijke dorp Hooglanderveen waar we genieten van het dorpse groen met de prachtige binnenstad van Amersfoort op fietsafstand. In september heeft de gemeenteraad mij benoemd tot buitengewoon fractielid voor de ChristenUnie. Ik vind het een eer en tegelijk ook ontzettend leuk om dit te mogen doen.

Labels: ,