Berichten geschreven door Webmaster

1. 25289424_1305420366271088_7105675350929266581_n
    Door Webmaster op 14 oktober 2019

Gert-Jan Segers als eregast bij het Literair Diner

Afgelopen 7 oktober was Gert-Jan Segers eregast tijdens de 4e editie van het Literair Diner in Hoogland. In het restaurant De Faam laat hij zien dat hij ook ruimte maakt in zijn agenda om dienstbaar te zijn aan zijn eigen dorp.

2. 25289424_1305420366271088_7105675350929266581_n
    Door Webmaster op 9 september 2019

Kroonbede 2019

Hoe maak jij het verschil?

Samen bidden voor stad en land

Op maandag 16 september 2019, de avond voor Prinsjesdag, is er een ‘Kroonbede’. Gezamenlijk willen wij Gods zegen vragen voor ons land en onze stad.

Aanvang: 19.30 uur

Locatie: Oud- Katholieke parochie van de H. Georgius, “Joris op ’t Zand”, ’t Zand 13, Amersfoort

3. luchtfoto_Amersfoort_944x274
    25289424_1305420366271088_7105675350929266581_n
    Door Webmaster op 16 juli 2019

Voor de bloei van de stad

Vier weken geleden zat ik op een bankje. Een geimproviseerd bankje in park Randenbroek. Te kijken naar stuk dat zich 400 jaar geleden afspeelde. De geschiedenis van een kind van Amersfoort, Johan van Oldenbarnevelt. Een man die streed voor vrijheid, een man die geloofde in vrije keuzes, in een ruimte waar mensen eigen keuzes kunnen maken. Geen absolute vrijheid, geen absolutismen. Financien, de fysieke ruimte, menselijke beperkingen, ze stellen allemaal zo hun grenzen aan die vrijheid. Daarin kunnen wij als politici kiezen voor de belangen van een groep of meer algemeen voor zo veel mogelijk mensen. Johan koos voor het laatste en wij voelen ons daarbij thuis.