Berichten over Amersfoort

1. 25289424_1305420366271088_7105675350929266581_n
    Door Webmaster op 14 oktober 2019

Gert-Jan Segers als eregast bij het Literair Diner

Afgelopen 7 oktober was Gert-Jan Segers eregast tijdens de 4e editie van het Literair Diner in Hoogland. In het restaurant De Faam laat hij zien dat hij ook ruimte maakt in zijn agenda om dienstbaar te zijn aan zijn eigen dorp.

2. Schriftelijke vragen
    Geen foto
    Door Webmaster op 13 oktober 2018

Schriftelijke vragen gemeentelijke belastingen

ChristenUnie Amersfoort heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college over kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. Dit naar aanleiding van een bericht dat kwijtschelding van gemeentelijke belastingen vaak niet mogelijk is bij huiseigenaarschap – ondanks een minimuminkomen – omdat een kleine overwaarde al teveel is om voor kwijtschelding in aanmerking te komen.

Labels: ,

3. 2018-06-15-PHOTO-00000219
    Geen foto
    Door Webmaster op 15 juni 2018

Coalitiepartijen Amersfoort presenteren coalitieakkoord 2018-2022

Vandaag presenteerde en ondertekende in Amersfoort de nieuwe coalitie van ChristenUnie, D66, VVD en Groenlinks het coalitieakkoord 2018-2022 ‘Samen aan de slag voor duurzame groei’. Raadsleden Simone Kennedy en Hans Bol voerden namens de ChristenUnie de onderhandelingen. Met heldere speerpunten vanuit het verkiezingsprogramma op zak, vond op 25 april 2018 het eerste inhoudelijke gesprek over een nieuwe coalitie plaats. ‘Na zeven weken onderhandelen zijn we trots op het akkoord dat we bereikt hebben’, aldus Kennedy. Menno Tigelaar keert terug in het college met wonen en sociaal domein in portefeuille. ‘Thema’s die prachtig passen bij de idealen van de Christenunie en waarbinnen we ook grote uitdagingen zien voor de stad’,  vertelt Bol.